miercuri, 25 martie 2015

Primavara-proba de evaluare

Primavara
PROBĂ DE EVALUARE

I. Dictare :

            “ Trenul este plin…Dar cu multă bunăvoinţă din partea unor tineri politicoşi, care merg până la o staţie apropiată, se fac locuri pentru doamne. Trenul a plecat. Goe nu vrea să intre în compartiment; vrea să stea în coridorul vagonului cu bărbaţii.
            - Nu ! …nu e voie să scoţi capul pe fereastră, mititelule! zice unul dintre tineri lui Goe, şi-l trage puţin înapoi.
            - Ce treabă ai tu, urâtule ? zice mititelul smucindu-se.
            Şi după ce se strâmbă la urâtul, se spânzură iar cu amândouă mâinile de vergeaua de alamă şi scoate iar capul.”
(după D-l Goe, Ion Luca Caragiale )

II.Ideea principală a fragmentului dictat poate fi :

a) Cu multă bunăvoinţă din partea unor tineri, se fac locuri pentru doamne.
b) Goe nesocoteşte sfatul de a nu scoate capul pe fereastră.
c) Goe strigă să oprescă trenul pentru că i-a zburat pălăria.

III. Povestiţi în scris fragmentul dictat.

IV. Completaţi cu litere numeralele care lipsesc din titlurile următoare :
            “ Capra cu ………….iezi’’; (Ion Creangă)
            “Alba ca Zăpada şi cei …………… pitici “; (Fraţii Grimm)
            “ Tatăl şi cei ……………. feciori”;(Poveste populară)
          “ Peste ………………….. de ani” (Ion Luca Caragiale)

V .    a) Alcătuiţi două propoziţii: una în care  verbul “a scrie “să fie la persoana a II a, la numărul plural şi a doua în care verbul “a cere”să fie la persoana a III a, numărul singular.
            b) Completaţi cu  iei, ei, ia, ea :
            ……  au ajuns primii. Tu …… autobuzul până la şcoală. ……..ştie când vine trenul. Băiatul ……..numai note bune.
            c) Selectaţi din textul următor părţile de vorbire învăţate şi completaţi tabelul dat:

            Doi copii au zece baloane roşii şi galbene. Ei vin cu Adriana la petrecere.Sosesc cinci invitaţi împreună cu Vlad. El aduce tortul.

substantive
adjective
verbe
numerale
pronume






VI. Analizaţi gramatical cuvintele subliniate în textul de la punctual c) al exerciţiului de mai sus.













PROBĂ DE EVALUARE

     UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Primăvara, anotimpul renaşterii

CAPACITATEA :capacitatea de exprimare în scris
SUBCAPACITATEA: noţiuni de comunicare (părţi de vorbire)

OBIECTIVE DE EVALUAT :

Elevul va fi capabil să :

O1: să scrie după dictare lizibil, corect, respectând semnele de punctuaţie şi ortografia
O2: să sesizeze ideea principală din textul dictat;
O3: să povestească în scris fragmentul, urmărind firul epic;
O4: să completeze cu numeralele potrivite titlurile eliptice date;
     O5: să introducă verbele date în propoziţii, respectând condiţiile de număr şi persoană;
O6: să utilizeze corect   iei, ei, ia ,ea  în enunţurile date;
O7: să identifice şi să plaseze în tabel părţile de vorbire studiate;
O8: să folosească în compunere cuvintele şi expresiile de sprijin.

DESCRIPTORI DE PERFORMANŢĂ

FOARTE BINE
BINE
SUFICIENT
I1: scrie textul, respectând punctuaţia, ortografia şi aşe zarea în pagină
I1: scrie textul, având 1-3 gre şeli
I1: scrie textul, având 4-5 greşeli
I2: identifică  ideea potrivită
I2:
I2:
I3: povesteşte fragmentul, urmărind firul epic, utilizând amănunte într-o exprimare proprie
I3 povesteşte fragmentul, urmărind firul epic, având 1-3 greşeli
I3: povesteşte fragmentul, , având 4-5 greşeli
I4: completează corect toate cele 4 titluri date
I4: completează corect 3 titluri date
I4: completează corect 2 titluri date
I5: alcătuieşte corect pro poziţiile, utilizând  ambele verbe şi  respectând condi ţiile
I5: alcătuieşte corect pro poziţiile, utilizând verbele şi  respectând 3 categorii gra maticale.
I5: alcătuieşte corect o pro poziţie, utilizând un verb,  respectând categoriile gra maticale corespunzătoare.
I6: completează corect în cele 4 situaţii
I6: completează corect în 3 situaţii
I6: completează corect în 2 situaţii
I7: identifică şi completează în tabel toate cele 18 părţi de vorbire studiate
I7: identifică şi completează în tabel 10-17 părţi de vor bire studiate.
I7: identifică şi completează în tabel 5-9 părţi de vorbire studiate.
I8: analizează cele 5 cuvinte precizând  părţile de vorbire şi categoriile gramaticale.
I8: analizează cuvintele precizând  4 părţi de vorbire şi 4-5 categorii gramaticale
I8: analizează cuvintele precizând  3 părţi de vorbire şi 2-3 categorii gramaticale










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu